Serwis na sprzedaż, więcej informacji: https://allegro.pl/oferta/portal-kreskowka-pl-8024957983
ZALOGUJ SIĘ
  zapamiętaj mnie
Tytuł:

  Jeśli nie masz jeszcze własnego profilu w serwisie to wejdź na pokład i dołącz do Nas - założ konto teraz ! Nie czekaj i wejdź na Fanpage KreskowkaPL


Bohaterowie

Ash Ketchum


BohaterGłówny bohater anime zatytułowanego Pokemon. Poznajemy go, gdy w wieku dziesięciu lat otrzymuje swojego pierwszego Pokemona od Profesora Oaka i wyrusza w podróż, w celu zostania Mistrzem. Początkowo Ash jest niezwykle uparty i zdeterminowany co do swojego celu, jednak brak ogłady w tym co robi sprawia, że o mały włos nie spóźnia się na umówione spotkanie. W rezultacie zamiast Squirtle\'a, którego jak się później okazało wybrał jego rywal - Gary, nasz bohater kończy z równie upartym jak on Pikachu. Pomimo drobnych trudności, wkrótce udaje im się nawiązać wspólny język. Podróżując po Kanto, Ketchum poznaje także swoich przyjaciół - Misty i Brocka. Razem z nimi podróżuje od Stadionu do Stadionu, przeżywając po drodze masę niesamowitych przygód. Początkowo, prócz zdobycia tytułu, Ash rywalizuje z młodym Oakiem w kwestii złapania jak największej ilości Kieszonkowych Potworów. Powoduje to, że chłopiec nie przywiązuje zbytniej wagi do treningu swoich podopiecznych. Z czasem podejście to zmienia się na lepsze. Po porażce z Richiem i zajęciu szesnastego miejsca na Mistrzostwach w Kanto, nasz bohater wybiera się na Pomarańczowy Archipelag, gdzie tymczasowo miejsce Brocka zajmuje rozważny obserwator - Tracey. Tutaj też, po zebraniu czterech Odznak, Ashowi udaje się pokonać lokalnego Mistrza - Drake\'a, a co za tym idzie, jego imię uwiecznione zostaje w Galerii Sław. Następnym jego celem okazuje się Srebrna Konferencja w Johto, do której sukcesywnie zbliża się, kolekcjonując osiem Orderów. Tutaj, po osobistym sukcesie jakim było pokonanie Gary\'ego, Ketchum klasyfikuje się tylko na ósmej pozycji, odnosząc porażkę z Harissonem. Wkrótce od jego paczki odchodzi Misty, która musi wrócić do pełnienia funkcji Liderki. Gdy Ash wyrusza do Hoenn, jej miejsce zajmuje w drużynie bohaterów zajmuje May i jej młodszy brak Max. Trener z Alabastii znów zbiera osiem Odznak i startuje w Mistrzostwach. Niestety, zarówno tutaj nie udaje mu się zająć wyższego, niż ósme miejsce. Wielkim sukcesem natomiast okazuje się dla Asha pokonanie siódemki Mózgów Battle Frontiera. Nieoczekiwanie, odmawia on zostania jednym z nich, postanawiając udać się do Sinnoh, gdzie obecnie kontynuuje swoją przygodę w towarzystwie Brocka i młodej koordynatorki Dawn. Ash jako postać, z biegiem czasu, także przechodzi swoistą ewolucję. Poznajemy go jako aroganckiego i pewnego siebie dziesięciolatka, który pyszni się każdym swoim osiągnięciem, a także domniema, że wszystko należy mu się za nic. Z czasem jednak, kiedy zdobywa on kolejne doświadczenia w trakcie podróży i poznaje nowych ludzi, wyciąga on pewne wnioski i uczy się, że czasami lepiej jest pomyśleć, zanim przejdzie się do pochopnego działania. Jego głównym celem jest zdobycie tytułu Mistrza, choć nie omieszka on wziąć udział w pobocznych konkurencjach, jakie spotka na drodze. Posiada on nawet Przepustkę Konkursową w regionie Sinnoh, jednak w Pokazach uczestniczył on tylko dwa razy. Z pędzącego przed siebie i stawiającego na własne szczęście osobnika, zmienia się on w bardziej rozważnego stratega, który oprócz obmyślania odpowiednich strategii, trenuje też swoich podopiecznych we właściwy sposób. Jeżeli chodzi o jego podejście do Pokemonów, nie determinuje on ich siły na podstawie wyglądu, uważając, że każdy z nich posiada w sobie ukryte zasoby, które powinno się po prostu wykrzesać. Takie podejście często prowadzi do sporów między nim a Paulem, jego obecnym rywalem. Pomimo porażek, jakie zdarzają się mu na jego drodze, nie załamuje się on już tak, jak to miało miejsce na początkach. Potrafi on też oddzielić przyjacielskie stosunki od walk Pokemonów, co nie przychodziło mu zbyt łatwo w początkach jego podróży (Richie i przeciwna sytuacja - Morrisson). Jego główna strategia w czasie pojedynków to postawienie wszystkiego na szybkość oraz na ofensywę. Czasem modyfikuje ją, ale tylko dla indywidualnych potrzeb swoich podopiecznych (Grotle). Mimo wizyty w kilku różnych regionach, Ash cały czas się uczy, zdobywając coraz więcej umiejętności. W stosunkach międzyludzkich Ash jest raczej otwarty i bezpośredni. Jego najlepsi przyjaciele to Brock, Misty, May, Max, Tracey, Gary i Dawn. Bardzo dobre stosunki utrzymuje on również ze swoim mentorem - Profesorem Oakiem. Na początku zdarzało się Ketchumowi, że w przypływie emocji był w stanie rzucić się na innego osobnika, który w jego mniemaniu wyrządzał krzywdę drugiemu Pokemonowi. Obecnie jest on bardziej opanowany i stara się raczej stawiać na rozmowę. Wygląda jednak na to, że jego obecny rywal - Paul wzbudza w nim przypływ silnych emocji, skierowanych wrogo względem jego. Mama Asha - Delia, mieszka w Alabastii, gdzie zajmuje się domem. O jego ojcu niewiele wiadomo, a wśród fanów krąży na jego temat wiele teorii. Według wywiadu udzielonego przez jednego z producentów, póki co sylwetka tej osoby nie została jeszcze ujawniona, choć nie wykluczona jest taka opcja, jeżeli będzie to potrzebne dla pokazania wewnętrznego rozwoju głównego bohatera. W trakcie swych podróży Ashowi udaje się poznać wielu dobrych przyjaciół oraz kilku zaciętych wrogów. Preferuje on zdrową rywalizację, która wspierana przyjaźnią, pozwala cieszyć się esencją pojedynku, a nie jego zakończeniem. Podejście to nie było takie samo na początku jego podróży, kiedy to Ash nie umiał pogodzić się z przegraną. Ash posiada śniadą cerę, czarne włosy oraz czarne oczy. W sezonach 1-5 nosił on oryginalną, czerwono-białą czapkę Ligi Pokemon, na którą (w jego mniemaniu) wysłał milion pocztówek, czarny podkoszulek oraz jasne dżinsy. Na siebie zakładał również ciemno niebieską kamizelkę z białymi rękawami i kołnierzem. Na ręce zakładał zielone rękawiczki bez palców. Przed podróżą do Hoenn, jego mama uszyła dla niego nowe ciuchy, które miał na sobie aż do zakończenia wędrówki po Battle Frontierze w Kanto. Jego ubiór w tych seriach składał się z czerwonej czapeczki z ciemnym paskiem na środku, granatowego bezrękawnika z białym kapturem, czarnego podkoszulka i luźnych spodni, będących prawdopodobnie dżinsami. Ostatnim razem jego ubiór zmienił się na samym początku wyprawy do Sinnoh, także za sprawą Delii. Obecnie więc Ash ma na sobie biały podkoszulek, ciemno granatowy bezrękawnik z białym kołnierzem i żółtym paskiem na środku, który może być rozpinany, dżinsowe bojówki oraz czerwoną czapkę, nieco podobną do tej, którą nosił w serii Advance. Od czasu do czasu Ash zakłada także inne ciuchy, na przykład biorąc udział w Pucharze Wallace\'a, miał on na sobie elegancką brązową kamizelkę i kapelusz, które nadawały jemu wyglądowi stylu. Z kolei w filmie 9 miał on na sobie średniowieczne przebranie, założone w celu udziału w organizowanym wówczas konkursie. W tym samym filmie Ash używał rękawiczek Sir Aarona, które wzmacniały jego umiejętności do kontrolowania aury.




Brock


BohaterBrock to jeden z najlepszych przyjaciół głównego bohatera - Asha Ketchuma. Podróżuje on z nim przez niemal wszystkie regiony, zawsze służąc dobrą radą. Poznajemy go, gdy mając (szacunkowo) piętnaście lat, pełni rolę Lidera w Marmorii. Jego Kamienne Pokemony stanowią nie lada wyzwanie dla Asha i dopiero dzięki pomocy tajemniczego mężczyzny, jest on w stanie pokonać Brocka. Poza tym zajęciem, chłopak ten zajmuje się domem oraz ośmiorgiem swojego rodzeństwa, ponieważ jego rodzice odeszli z różnych przyczyn, zostawiając ich samych sobie. Gdy jego ojciec - Flint, powraca w końcu i decyduje się przejąć jego obowiązki, Brock wyrusza w podróż z Ashem i Misty. Wtedy też może on zająć się tym, co go naprawdę interesuje, czyli hodowlą Pokemonów. Wyznaje on przy okazji, że pozycję Lidera objął on raczej czując się odpowiedzialnym za kontynuowanie rodzinnych tradycji niż z czystej przyjemności. Gdy Ketchum udaje się, aby odebrać tajemniczy Pokeball od Profesor Ivy, Brock postanawia zostać wraz z nią na Wyspie Valencia. Kiedy Ash wraca do Alabastii, zastaje on tam swojego przyjaciela. Jak się okazało, znalazła go nieprzytomnego przy drodze Delia, która pomogła mu dojść do siebie i pozwoliła zostać w swoim domu. Wtedy to zrodziła się między ex-Liderem a jej Mr.Mimem rywalizacja o względy pani Ketchum. Po tym incydencie zajmuje on swoje należne miejsce obok Asha, wyruszając z nim w podróż po Johto. Po ukończeniu Srebrnej Konferencji, wraca on na chwilę do domu, by zastać tam swoją matkę - Lolę. Wtedy to oddaje on też oficjalnie funkcję Lidera swojemu młodszemu bratu - Forrestowi. Brock wędruje też z Ketchumem po Hoenn oraz Kanto (gdy ten próbuje zdobyć Battle Frontier). Obecnie towarzyszy on mu też w przemierzaniu Sinnoh. Brock przez wielu uznawany jest za najdojrzalszego z przyjaciół Asha, o czym świadczy nie tylko jego wiek. Pełni on swoistą rolę opiekuna i mentora dla swoich młodszych towarzyszy podróży, szykuje on również posiłki dla ludzi oraz Pokemonów. W pewnym sensie pomaga mu to rozwijać jego umiejętności jako hodowcy, w związku z czym czyni on to bez większych oporów. Jak istotna jest jego rola pod tym względem w zespole, przekonujemy się kilkakrotnie, gdy z różnych powodów (np. choroby), Brock nie może pełnić swoich obowiązków. W czasie wędrówki odpowiada on też za nawigację, nosząc przy sobie przewodnik po regionie, w którym obecnie nasi bohaterowie się znajdują. Nie można mu przypisać zbyt wielu wad, poza jednym malutkim mankamentem - posiada on olbrzymią słabość względem samotnych kobiet, zwłaszcza Siostry Joy i Oficer Jenny. Bardzo rzadko udaje mu się zainteresować swoją osobą spotkaną dziewczynę, choć w kilku wypadkach to on był personą, która zawróciła danej przedstawicielce płci pięknej w głowie (m.in. Holly i Lucy). Zwykle jednak w jego pobliżu znajduje się ktoś, kto szybko doprowadza go do porządku - Misty i Max ciągnęli go za ucho, obecnie Croagunk używa swojego Trującego Dziabnięcia. Brock, jako hodowca, bierze udział w kilku Konkursach Piękności oraz Pokazach. Przy różnych okazjach, uczestniczy on również w nieoficjalnych turniejach lub zabawach, jednak bez większych sukcesów. Brock, jako Lider, używał głównie Kamiennych Pokemonów. Gdy jednak opuścił swoją posadę w Marmorii, w jego składzie szybko pojawiły się nowe Poki, posiadające odmienne typy (Zubat). Z czasem jego drużyna nabierał kompletnych warjacji, a on sam mógł poszczycić się nawet Stworkami, posiadającymi przewagę nad Kamieniem, czyli Ludicolo i Marshtompem. Brock stał się bowiem hodowcą, a ten nie ma prawa, jak sam twierdzi, wybrzydzać nad naturą czy wyglądem Pokemona. Dobry Breeder potrafi zająć się każdym Kieszonkowym Potworem. Wszyscy, którzy znają się chociaż odrobinę na zdrowiu i wyglądzie Pokemonów, stwierdzają, że Brock jest świetny w tym co robi. Świadczyć może o tym wygrana Vulpixa w Konkursie Piękności. Jeżeli chodzi o jego stosunek do ludzi, w tym do przyjaciół, został on już nieco scharakteryzowany powyżej. Brock, podobnie jak Ash, zmieniał swój strój dwa razy. Przez pierwsze pięć sezonów nosił on brązowe spodnie, pomarańczowy podkoszulek i zielony bezrękawnik, w którym można było zauważyć sporą ilość kieszeni. Miał on też ze sobą sporych rozmiarów plecak, w którym nosił, oprócz naczyń do gotowania i prowiantu, także książki, a nawet stolik campingowy. Przed wyprawą do Hoenn, prawdopodobnie za sprawą Loli, założył on na siebie szare spodnie i zielony podkoszulek, a także brązową koszulę z krótkim rękawkiem z pomarańczowym kołnierzykiem. Po raz ostatni przebiera się on tuż po ukończeniu wędrówki po Battle Frontierze. Wtedy też zakłada on na siebie beżowe bojówki, jasno zielone polo oraz pomarańczowo-brązową kamizelkę. Z jego ubrania znikają jednak liczne kieszenie, co odbija się jednak na rozmiarach jego plecaka.




Dawn


BohaterDawn rozpoczyna swoją podróż Pokemon w wieku 10-ciu lat, chcąc zostać wielką koordynatorką. Pochodzi ona z miasta Twinleaf, gdzie mieszka razem ze swoją matką - Johanną, byłą top koordynatorką, która ma za sobą wielke spektakularnych pokazów. Jako swojego startera wybiera ona Piplupa, z którym przeżyła wcześniej niewielką przygodę. Udało jej się, podobnie jak Ashowi, zobaczyć Legendarnego Pokemona. Być może również dlatego postanowiła ona przyłączyć się do Ketchuma i do Brocka w ich podróży po regionie Sinnoh. Zyskała tym samym nowych przyjaciół, jak również swego rodzaju mentorów. Jak na początkującą, musi się ona jeszcze wiele nauczyć, choć trzeba przyznać, że daleko jej od zostania nazwaną żółtodziobem. Jej początki jako koordynatorki nie są zbyt łatwe - pierwszy pokaz odbywający się w Jubilife przegrywa ze swoją rywalką Zoey. Następnie wygrywa z innym konkurentem, znajomym jeszcze ze szczenięcych lat - Kennym, ale dwa kolejne konkursy kończą się dla niej całkiem niefortunnie. Zarówno w jednym, jak i w drugim, nie udaje jej się nawet wyjść z pierwszego etapu, co prowadzi do jej kompletnego załamania się. Dawn potrzebuje trochę czasu w zebraniu się do kupy, w czym pomaga jej między innymi Liderka z Veilstone - Maylene oraz Ash. Po tych wydarzeniach dziewczynka ostro bierze się za trening, szlifując nie tylko ruchy, ale także prezencję oraz wdzięk swoich podopiecznych. W pewnym momencie jej Piplup pada nawet z wycieńczenia, co sprawia, że Dawn nieco zwalnia z tempa. W końcu udaje jej się odzyskać pewność siebie, gdy pokonując tak doświadczoną koordynatorkę jak May, zdobywa ona Wodną Wstążkę z Pucharu Wallace\'a. Od tamtej pory nie poniosła ona jeszcze żadnej porażki, więc wszystko jest chyba na najlepszej drodze. Będąc w posiadaniu trzech Wstążek, głównym celem bohaterki jest udział i zwycięstwo w Wielkim Festiwalu. Dawn jest młodą dziewczynką, więc trudno wymagać od niej dorosłego zachowania. Posiada ona początkowo jeden mankament - w przeciwieństwie do jej poprzedniczki, May, koordynatorka z Twinleaf jest nazbyt pewna siebie. Mając świadomość sukcesów, jakie odniosła jej mama oraz swoich strategii, Dawn często daje się ponieść fantazji, zapominając o najważniejszych aspektach pokazów. Na szczęście jej przyjaciółka i zarazem rywalka - Zoey, potrafi szybko nakierować ją na właściwy tor. Porażka równoznaczna jest dla niej z ukrywaniem swoich uczuć oraz udawaniem, że wszystko jest w najlepszym porządku. Jak wspomina Kenny, od zawsze nadużywała ona powiedzenia \"Wszystko w porządku\", nawet kiedy dookoła waliło się i paliło. Udawanie zadowolonej nie wychodzi jej jednak kompletnie, co w rezultacie kończy się zazwyczaj wsparciem ze strony towarzyszów podróży. Dawn stara się pozować na niezależną. Kolejną różnicą w stosunku do May, jaką można wskazać jest fakt, że Dawn nie spogląda na Asha jak na mentora, a raczej na równego przyjaciela, z którym wspólnie obmyśla treningi. Jest też bardziej uczynna i od samego początku stara się pomagać przy pracach obozowych. Jak prawie każda dziewczynka, także i ona ma bzika na punkcie włosów. Dzięki Piplupowi może je ona jednak szybko doprowadzić do porządku. Generalnie ma ona słabość co do swojego wyglądu i w przeciwieństwie do pozostałych towarzyszek podróży Asha, jako jedyna śpi w namiocie. Posiada ona niezwykle wyszukany smak i sama potrafi, z drobną pomocą mamy, przygotować strój dla siebie lub swojego Poka. Przed wyruszeniem w podróż, dostała ona od Johanny jej pierwszą wygraną Wstążkę, na którą lubi spoglądać w chwilach słabości. Dawn była również posiadaczką roweru, który uległ zniszczeniu za sprawą Pikachu. Drużyna Dawn jest nawet zróżnicowana. Poza Ambipom i Buneary, wszystkie jej Pokemony dysponują różnymi typami. Jeżeli chodzi o jej podejście do Kieszonkowych Potworów, nie można w żaden sposób na nie narzekać. Mieszkając całe życie z Glameowem, wie ona jak traktować Poki, nie boi się ich ona (w odróżnieniu od pewnej osoby z Hoenn) i od samego początku ma pojęcie, do czego służy Pokeball. Większość jej Stworków raczej nie stwarza problemów, choć z tymi po raz pierwszy Dawn zetknęła się po złapaniu Buizela. Na szczęście dzięki pomocy Luciana oraz późniejszej wymianie z Ashem, nasza bohaterka miała chwilę spokoju. Obecnie jej największym problemem jest Mamoswine, który kompletnie nie chce słuchać swojej trenerki. Jego zbyt szybka ewolucja oraz brak umiejętności w obejściu z tak dużym Pokemonem sprawiły, że stał się on nieufny i pasywny wobec Dawn. Mimo to głęboko wierzy ona, że uda jej się odbudować z nim należytą więź. Na co dzień Dawn nosi na sobie różową sukienkę i czarno-białą bluzkę na ramiączkach. Na nogi nasuwa czarne skarpety, na które z kolei nakłada różowe buty. Jej szyję zdobi ciemno różowy szal, a na głowie często zauważyć można białą czapkę z logo Pokeballa. Swoje ciemne włosy dziewczynka upina żółtymi spinkami. W czasie Pokazów ma ona na sobie różową, elegancką spódnicę z bufiastymi rękawami i białym kołnierzykiem. Widnieją też na niej trzy niewielkie, czerwone kokardy. Na szyję nakłada ona różnego rodzaju ozdoby, w różnych Pokazach można też zauważyć u niej odmienne uczesanie, co dodaje jej wyglądowi sporo oryginalności. Z kolei w trakcie pojedynków Asha na Stadionach, Dawn ubiera się w stój cheerleaderki, przy pomocy którego stara się ona zagrzewać przyjaciela do walki.




Zespół R


Bohaterfikcyjna organizacja przestępcza, próbująca zdobyć władze nad światem Pokémonów. Szczycąca się wielkim uznaniem w swej profesji. Jednymi z ich członków byli nieudolni w swych dokonaniach Jessie i James, podróżujących z charakterystycznym gadającym Pokémonem Meowth. W serialu ciągle śledzą Asha i jego przyjaciół, przysparzając im wielu kłopotów. Za wszelką cenę chcą ukraść jednego z Pokémonów Asha - Pikachu. Przywódcą Zespołu R jest Giovanni. Zespół R występuje również w grze Pokémon Yellow, Pokémon Red oraz Pokémon Blue.



reklama


Aktywność zalogowanych

  • Brak danych

Klany



Masz pytanie zapytaj Moderatora
gg: 873717




1
reklama